Nav šaubu, ka veikalu plauktos esošā produktu klāsta daudzveidība ir galvu reibinoša un izvēlēties kļūst arvien grūtāk. Tas arī uzliek zināmu nastu ražotājam, jo jauni pircēji, kas vēl nezina par produktu, visbiežāk izvēlas tieši vizuāli interesantāko un piesaistošāko dizainu. Tā iemesla dēļ esam veikuši nelielu apkopojumu par iespējām panākt, ka dizaina izstrāde norit veiksmīgi.
Pirms vispār sākt darbošanos ar vizuālām nianšem noteikti ir vēlams, pirmkārt, saprast savu mērķa auditoriju. Ir lieliski, ja jums patīk savs dizains, bet vienmēr jāatceras, ka jūs visbiežāk nemaz neesat sava produkta mērķa auditorija. Otrkārt, pārliecināties par sava uzņēmuma identitāti. Gan logo, gan krāsu gamma palīdzēs pircējam labāk sasaistīt produktu ar tā ražotāju. Un visbeidzot pats produkts. Noteikti vērts apsvērt arī praktisko pusi iepakojumam, lai izvēlētos piemērotāko.
Vizuālais tēls
Unikāls un atmiņā paliekošs dizains. Ja ir bijusi iespēja kopā ar dizainu veidojošo mākslinieku radīt produktam atbilstošu un interesantu dizainu, tad bieži vien kādi īpaši specefekti nemaz nav vajadzīgi. Un arī tieši pretēji – ja pats vizuālais noformējums ir pliekans, tad zelta rāmītis to var arī neglābt.
Lai gan ir svarīgi būt radošam, pārliecinieties, vai dizains ir skaidrs un viegli uztverams. Nevajadzēto to pārblīvēt ar pārmērīgu teksta daudzumu vai attēliem. Šī brīža informācijas pārbagātībā jums ir tikai dažas sekundes nodot vēlamo ziņu.
Burtu izvietojums un fonts un makets
Pamanāms un viegli izlasāms teksts dod uzticamību produktam un nerada sajūtu, ka kāda informācija ir slēpta. Noteikti jāpārbauda valstī noteiktās prasības gan teksta, gan dažādu simbolu izmēram.
To, cik kvalitatīvs būs drukas rezultāts, vislielākajā mērā ietekmē makets. Izmantojiet augstas izšķirtspējas attēlus. Ja ir šaubas vai attēlā ir kafijas pupiņas vai sausā kaķu barība, tad dizains var strādāt arī pret jums.
Krāsu izvēle un drukas iekārta
Lielā mērā gaumes jautājums, tomēr praktiskas nianses, ko vērts paturēt prātā. Tekstam ar fona krāsu ir jābūt pietiekami lielā kontrastā, lai to viegli nolasītu. Piemēram, zili burti uz zaļa fona vai ļoti mazi burti uz tumša fona var arī “pazust”. Arī tas, ka “neglītais”, baltais taisnstūris zem svītrkoda “neiederas” dizainā, būs mazāka problēma nekā situācija, kad lielveikalā skeneris nevarēs nolasīt šo kodu. Un vēl viena lieta – katra drukas iekārta, materiāls un pārklājums ietekmē gala rezultātu. No vienādi sagatavota faila lielformāta drukā skatloga plakātam, ofsetā drukātām kartona kastītēm un digitāli drukātām uzlīmēm uz vīna papīra krāsu atšķirības būs ļoti pamanāmas. Tāpēc noteikti vēlams iedot krāsas paraugu, ja ir nepieciešams ieturēt ļoti stingri vienādu stilu.
Odziņai
Kad visas iepriekšminētās lietas ņemtas vērā, bet šķiet, ka dizainam nepieciešama vēl kāda “odziņa”, tad ir īstais brīdis apsvērt interesanta materiāla, pārklājuma izvēli vai pievienot kādus specefektus – aukstspiede, karstspiede, izlakojumi u.tml.
Rezumē
Apkopojot iepriekš minēto, secināms, ka divi būtiskākie aspekti ir: pirmsizpēte, lai saprastu, kam un kā darīt, un atrast dizaina mākslinieku, ar kuru jūs spējat uzburt vīziju un radīt vēlamo noformējumu, jo paša dizaina unikalitāte dod vislielāko ietekmi uz kopainu un pircēja sajūtām vērtējot produktu.